FAQ - veel gestelde vragen
1. Ik heb de track & trace code bekeken en mijn zending is niet aangekomen, wat moet ik doen?
Gedurende deze corona-tijd duurt het helaas soms tot wel 8 werkdagen voordat een pakketje aankomt. Dit zijn gelukkig uitzonderingsgevallen, maar het gebeurt wel eens. Vandaar dat we altijd eerst die 8 dagen afwachten voordat we actie ondernemen. Mocht er dan nog steeds niets ontvangen zijn, dan zullen we in overleg treden om samen een passende oplossing te vinden. In dat geval kun je onderstaand contactformulier invullen.
2. Waarom brandt mijn kaarsje niet mooi op?
Soms blijft er een rand van was over in het potje of blikje. Zonde natuurlijk, want zo geniet je niet optimaal van je kaars. Grote kans dat je hem niet lang genoeg hebt laten branden. Bijna alle kaarsjes zijn gemaakt om 2 a 3 uur te branden. Zorg er in ieder geval voor dat bij elke brand-sessie de gehele oppervlakte van de kaars vloeibaar is geworden. Doe je dat niet, dan blijft er een rand van was over, die mogelijk niet meer opbrandt. Zo ontstaat er een kuiltje in de kaars. Wat je dan nog wel kunt doen is de lont zo lang mogelijk laten en het kaarsje in de magnetron even smelten (alleen bij de glazen potjes). Een blikje kun je au-bain-marie smelten. Zo verdwijnt het gat. Laat de kaars weer stollen en kijk of je hem nu helemaal glad kunt laten branden.
3. Waarom brandt mijn kaarsje zo snel op?
Wellicht was het lontje te lang, daardoor brandt de kaars harder. Het beste kun je steeds voordat je het kaarsje aansteekt een stukje van de lont afbreken tot ongeveer 0,5 cm.
4. Mijn kaars walmt, hoe kan dit?
Als een kaars walmt, komt dat meestal door tocht of wind. Je kunt dit controleren door de kaars in een glazen vaas of windlicht te plaatsen. Het kan ook zijn dat de lont te lang is, breek er dan een stukje van af, tot ongeveer 0,5 cm.
5. Het kaarsje dat ik besteld heb is niet aangekomen, wat nu?
Wij werken altijd met een track&trace code van PostNL. Helaas echter worden niet alle brievenbuspakketjes gescand bij het afleveren. Doorgaans echter kan het pakketje wél achterhaald worden. Je ontvangt altijd deze code bij het verzenden, hou dus zelf goed in de gaten waar de pakketje is. Mocht het pakketje zoek zijn, neem dan contact met me op, we vinden altijd wel een passende oplossing.
Vragen of klachten
Heb je een vraag? Stel hem hieronder. Heb je een klacht? Geef me de kans om het goed te maken! Hoewel ik klachten niet echt leuk vind wil ik ze wél graag horen. Misschien kan ik het dan rechtzetten. Wat ik doe is mensenwerk en het is zéker niet perfect. Ik doe het wel met heel veel liefde en aandacht. Dus schroom niet als je ergens van baalt. Ik zou het jammer vinden als je ervaring eindigt in een teleurstelling.
Ook voor andere vragen, bijvoorbeeld het laten maken van je eigen kaars kun je het contactformulier invullen.